Polska firma technologiczna pracuje nad rozwinięciem wspomnianej platformy od pewnego czasu i zapowiedziała jej uruchomienie pod koniec czerwca. Teraz znamy już dokładną datę – 29 czerwca. Od tego dnia platforma będzie dostępna dla wszystkich osób, które chcą sprzedawać i kupować w internecie. Wkrótce po uruchomieniu firma planuje udostępnić dedykowaną aplikację mobilną dla konsumentów, aby ułatwić im dokonywanie zakupów.
Firma Comarch uruchomi platformę zakupową wszystko.pl w dniu 29 czerwca
Po zakończeniu testowej fazy portalu, w której od grudnia ubiegłego roku uczestniczyli pracownicy Grupy Kapitałowej Comarch oraz od marca zarejestrowani sprzedawcy na wszystko.pl, nastąpi oficjalna premiera.
„Mamy bardzo pozytywne wyniki testów. Dostarczyły nam cennych informacji na temat preferencji użytkowników, ich potrzeb oraz szczególnie ważnych elementów. Codziennie zbierany feedback pozwolił nam na bieżąco reagować na oczekiwania sprzedawców i kupujących oraz wprowadzać niezbędne funkcjonalności” – zapewnia Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl.
Jakie są zalety platformy wszystko.pl?
Atutem platformy dla konsumentów ma być m.in. przejrzysty wygląd strony, proste procesy zakupowe i brak uczucia przeładowania.
“Naszym celem jest zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Na wszystko.pl klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów. Proces zakupowy będzie sprawny, a wyszukiwanie produktów intuicyjne” – zapowiada Mariola Barzyk-Libura.
Ilu jest już sprzedawców na wszystko.pl?
Dotychczas na portalu zarejestrowało się już ponad 11 tysięcy sprzedawców, w tym znane marki w swoich kategoriach, takie jak Bielenda, Krosno, Trefl, BAT PSB czy Homla. W dniu premiery na platformie będzie aktywnych kilka milionów ofert, co stanowi imponującą liczbę.
Premiera serwisu została zaplanowana na 29 czerwca, jednak rejestracja jako sprzedawca jest możliwa w dowolnym momencie. Przedstawiciele platformy zapewniają, że sprzedawcy, którzy dołączą do wszystko.pl, będą mogli skorzystać z różnych korzyści, takich jak:
- Brak prowizji od sprzedaży – 0%.
- Bezpłatne wystawianie ofert i utrzymanie konta.
- Możliwość sprzedaży w dowolnej kategorii.
- Integracje z Comarch ERP, BaseLinker, Open API.
- Indywidualny opiekun klienta.
- Atrakcyjne pakiety marketingowe.
- Darmowe metody promocji produktów.
Spółka Comarch – właściciel platformy wszystko.pl, planuje konkurować z Allegro.
Nowa platforma, która ma stanowić konkurencję dla Allegro – największej platformy handlowej w Polsce, planuje swój start 29 czerwca tego roku. Według danych z września, liczba realnych użytkowników Allegro wraz z aplikacją przekroczyła 21 milionów.
Obecnie serwis wszystko.pl znajduje się w fazie testów. Jest on własnością Comarch, jednej z największych polskich firm informatycznych. Pierwsze zapowiedzi dotyczące powstania nowej platformy pojawiły się już w czerwcu 2021 roku, kiedy obowiązywały jeszcze obostrzenia i zakupy w sklepach stacjonarnych były ograniczone.
Dotychczas serwis był testowany wyłącznie przez określoną grupę klientów. Od grudnia ubiegłego roku dostęp do niego mieli jedynie 7 tysięcy pracowników Comarchu. Obecnie do testów mogą dołączyć także sprzedawcy, którzy zostaną odpowiednio zweryfikowani przez platformę wszystko.pl.
Według danych udostępnionych przez Comarch, jest już kilka tysięcy firm zarejestrowanych na platformie. Dzięki temu, w dniu premiery użytkownicy będą mieli dostęp do szerokiego wyboru produktów od wielu sprzedawców. Obecnie, dla handlujących na platformie, nie będzie obowiązywać:
- Prowizja od sprzedaży,
- Opłaty za prowadzenie konta,
- Będzie możliwość integracji z systemami sklepu online.
Witryna wszystko.pl istnieje od ponad 10 lat i była wcześniej dostępna tylko dla użytkowników systemów ERP, którzy korzystali z niej do zarządzania swoimi firmami. Comarch jest jednym z dostawców takich systemów. Od 2022 roku platforma jest również dostępna dla zewnętrznych firm. Od czerwca każdy będzie mógł zarejestrować się na niej i rozpocząć handel.
Prognozuje się wzrost na rynku e-commerce, zwiększenie liczby kupujących i sprzedających.
Według raportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” opracowanego przez firmę doradczą Strategy&Polska w ubiegłym roku, do 2027 roku liczba konsumentów dokonujących zakupów online w Polsce ma wzrosnąć o dodatkowe 3,4 miliona. Wartość całego rynku wzrośnie o ponad 94 miliardy złotych, osiągając 187 miliardów złotych.